Napisany przez Malinowski Grzegorz dnia 2022-07-20 09:58:09. Aktualizowano 2024-05-14 18:14:46
Czasem można spotkać się z opinią, zgodnie z którą nauka w tym zakresie to przede wszystkim praktyka. Taki stan rzeczy nie zmienia jednak faktu, że wciąż ważną rolę odgrywa poznawanie podstaw teoretycznych. Jakie kursy marketingowe warto rozważyć?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć, jakie kursy marketingowe są godne uwagi. Wszystko zależy od indywidualnej sytuacji, tzn. od potrzeb, możliwości oraz oczekiwań. Oczywiście, nie znaczy to jeszcze, że nie istnieją takie szkolenia w zakresie marketingu, których nie można polecić.
Wśród rozwiązań w tym zakresie, na które szczególnie warto zwrócić uwagę, znajdują się między następujące rodzaje szkoleń:
podstawy pozycjonowania stron zgodnie z SEO,
kurs content marketingu i copywritingu,
szkolenie podstawowe z zakresu UX Design.
Podstawy pozycjonowania stron zgodnie z SEO
Od umiejętnego wypozycjonowania strony internetowej zgodnie z zasadami SEO (ang. Search Engine Optimization) w dużej mierze zależy to, czy będzie ona pojawić się w wynikach wyszukiwania użytkowników przeglądarek webowych. Taki stan rzeczy oznacza, że nauka podstaw SEO to absolutna podstawa w przypadku każdego przedsiębiorstwa, które ma własną stronę internetową.
Szkolenie w tym zakresie obejmuje m.in.:
podstawy w zakresie stosowania fraz kluczowych (ang. keywords),
stosowanie nagłówków H1, H2, …, H6,
typowe błędy, które sprawiają, że próby pozycjonowania okazują się bezskuteczne.
Choć elementy graficzne oraz wideo są coraz ważniejsze w marketingu internetowym, nie wolno zapominać, że treść tekstowa wciąż odgrywa niezwykle istotną rolę. Kurs copywritingu pozwala na zdobycie wiedzy w takich obszarach jak na przykład:
sposób tworzenia treści reklamowych (copywriting) oraz merytorycznych/eksperckich (content marketing) tak, by były one atrakcyjne dla użytkownika,
aspekty prawne związane z content marketingiem,
stosowanie języka korzyści.
UX to skrótowiec pochodzący od terminu User Experience (doświadczenia/wrażenia użytkownika). UX to zbiór metod i technik, które mają sprawić, by dana witryna internetowa była atrakcyjna z punktu widzenia przeciętnego odbiorcy, tj. użytkownika nieposiadającego zaawansowanej wiedzy technicznej.
Podczas szkolenia z zakresu UX Design mogą poznać praktyczne wskazówki np. w zakresie tego, jak należy zbudować menu strony internetowej, by było ono czytelne dla odbiorcy, oraz jakiej kolorystyki dla witryny należy użyć.
Znajomość zasad marketingu online to ważny, ale z pewnością nie jedyny aspekt, o którym powinien pamiętać przedsiębiorca prowadzący działalność biznesową. Oprócz tego należy mieć na uwadze również aspekty techniczne. Jedną z nich jest hosting strony internetowej. W pewnym uproszczeniu hosting to usługa umożliwiająca umieszczanie zasobów (plików multimedialnych, treści tekstowych itp.) na firmowej witrynie. Wbrew obiegowej opinii nie każdy hosting stron internetowych jest bezpłatny, a bardziej zaawansowane rozwiązania wymagają dodatkowych kosztów. Jest to szczególnie ważne, ponieważ czasem można spotkać się z poglądem, zgodnie z którym darmowa usługa hostingowa.
W przypadku sklepów e-commerce oraz stron internetowych dla większych przedsiębiorstw koniecznie może być korzystanie z płatnego hostingu. Płatne hostingi pozwalają na skalowanie zużycia danych i większą przepustowość.
Najlepsze kursy marketingowe, które musisz zobaczyć! - Szkolenia, kursy, ciekawe artykuły na temat szkoleń. Informacje binzesowe oraz na temat podnoszenia swojej wiedzy.
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.