Cele szkolenia:
Szkolenie ma za zadanie przybliżyć uczestnikom zasady tworzenia pism zgodnie ze schematami funkcjonującymi w Polsce a także zgodnie z uzusem językowym oraz zasadami języka polskiego. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z regułami redagowania pism oraz będą mieli możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w praktyce. Omówione zostaną konkretne problemy językowe, z którymi uczestnicy warsztatów spotykają się na co dzień.
Metody pracy:
Prezentacja, studia przypadków, ćwiczenia (analizy błędów językowych, redagowanie wybranych typów pism), porównania stylów języka, testy.
Program szkolenia:
1. Język urzędowy w świetle przepisów.
2. Korespondencja zewnętrzna jako źródło informacji i narzędzie budowania wizerunku instytucji.
3. Zasady komunikacji pisemnej i konstruowania pism urzędowych:
• typy korespondencji urzędowej: pisma przewodnie, pisma informacyjne, pisma grzecznościowe, wnioski, decyzje, zarządzenia, uchwały, protokoły, notatki służbowe, odwołania, zażalenia, ogłoszenia, elektroniczna korespondencja służbowa;
• pisma w komunikacji z opinią publiczną i mediami: komunikaty prasowe; informacje, oświadczenia, sprostowania, publikacje własne.
4. Charakterystyka stylu formalnego:
• kryteria profesjonalnego przygotowywania pism, stałe elementy pisma, elementy obowiązkowe i dodatkowe, formatowanie pism.
5. Poprawne przygotowanie pism:
• podstawowe elementy prawidłowo zredagowanego pisma (cel, temat, odbiorca, styl, język, przejrzystość);
• skąd wiemy, że komunikat jest jasny dla odbiorcy;
• kolejność i układ informacji;
• stosowanie skrótów i skrótowców;
• wielkie i małe litery;
• tytułowanie, adresowanie;
• odmiana: nazwisk, nazw miejscowości itp.
6. Zasady upraszczania języka w korespondencji urzędowej.
7. Poprawność językowa pism i najczęściej pojawiające się błędy językowe:
• dobór wyrazów, błędy w wyrażeniach przyimkowych, nadużywanie określeń, używanie wyrazów „modnych”, posługiwanie się wyrazami niezgodnie z ich znaczeniem, neologizmy, stosowanie „skrótów myślowych”, używanie złej formy gramatycznej, wybór złych przyimków i wyrazów spajających, inne nieprawidłowości
8. Ćwiczenia praktyczne – indywidualne i grupowe
BUDOWA I ZARZĄDZANIE SYSTEMEM OCEN PRACOWNIKÓWWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCele szkolenia:• Poznanie przez uczestników kolejnych faz i zasad ważnych przy ocenianiu pracowników z punktu widzenia praktyki; • Pokazanie możliwości, jakie daje system ocen kadrze menedżerskiej (...) |
|
OPISY I WARTOŚCIOWANIE STANOWISK PRACYWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie pozwala na zZdobycie wiedzy i umiejętności w zakresie tworzenia opisów stanowisk i doboru metody wartościowania do potrzeb konkretnej organizacji. |
|
ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMIWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaNa każdym stanowisku pracy potrzebne są inne kompetencje do osiągania założonych celów i prawidłowej realizacji zadań. Określenie kompetencji ułatwia pracę pracownikom i menedżerom, ponieważ pracownicy wiedzą dokładnie, czego się od nich oczekuje |
|
Agencja zatrudnienia – jak założyć, rozwijać i unikać błędówWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaJak założyć Agencję pracy tymczasowej, rozwijać firmę i nie popełniać błędów. Na co zwrócić uwagę z punktu widzenia przepisów prawa. Szkolenie stanowi esencję informacji podanych w przystępnej formie przez doświadczonego inspektora PIP |
|
CONTROLLING PERSONALNYWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniawiedza na temat stosowanych wskaźników controllingu personalnegoumiejętność doboru wskaźników controllingu personalnego do potrzeb organizacjiumiejętność tworzenia i kontrolowania budżetów wynagrodzeń zasadniczych i całkowitych |
|
Mobbing i dyskryminacja w miejscu pracy – przejawy i przeciwdziałanieWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniapoznanie norm prawnych obowiązujących w zakresie dyskryminacji i mobbingu, rodzaje dyskryminacji i ich wpływ na funkcjonowanie pracodawców,rodzaje mobbingu, sposoby przeciwdziałania i eliminowania zachowań mobbingowych, odpowiedzialność organizacji |
|
Badania ilościowe i jakościowe – projektowanie badań, analiza danych i raportowanieWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaCelem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi oraz zawansowanymi zasadami organizacji badań społecznych, w tym ewaluacyjnych. Zaprezentowane zostaną metody badawcze (ilościowe oraz jakościowe) |
|
Skargi, wnioski i petycje według najnowszych przepisówWIK Consulting Doradztwo HR Szkoleniaomówienie zasad rozpatrywania petycji zgodnie z ustawą o petycjach, która weszła w życie 6 września 2015 r.,omówienie procedury rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków zgodnie ze znowelizowanymi przepisami Kodeksu postępowania administracyjnego |
|
Tworzenie systemów wynagradzaniaWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaPraca warsztatowa w obszarze tworzenia i wdrożenia systemów wynagrodzeń w organizacji poprzez przygotowanie uczestników do procesu planowania, organizowania, wdrażania systemu wynagrodzeń lub udoskonalenie umiejętności w tym zakresie. |
|
Tworzenie oficjalnej korespondencji biznesowej i urzędowejWIK Consulting Doradztwo HR SzkoleniaSzkolenie ma za zadanie przybliżyć uczestnikom zasady tworzenia pism zgodnie ze schematami funkcjonującymi w Polsce a także zgodnie z uzusem językowym oraz zasadami języka polskiego. Podczas szkolenia uczestnicy zapoznają się z regułami redagowania p |
Obecnie brak kursów w ofercie. |
Tworzenie oficjalnej korespondencji biznesowej i urzędowej, Szkolenie Firmowe, Administracja, publiczna, rządowa, samorządowa, pracownik biurowy, sekretariat, HR, online. otwarte
© 2010 - 2024 Aplit.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.